mandag 1. mars 2010

Blogg-(an)Befaling!





Sånn innimellom dumper man på blogger man bare må fortelle om! Her er en http://graphicsfairy.blogspot.com/ ! På bloggen finnes maange flotte vingtage clip arts som kan brukes til diverse papir- interiør og tekstilprosjekter.
Dette passet meg bare heelt utmerket! Jeg hadde nettopp bruk for noen gamle barneillustrasjoner til noen scrapbooksider jeg holdt på med, og gikk optimistisk opp på nærbrukten for å gjøre noen innkjøp. Eller ikke. For der var det selvfølgelig ikke noen spennende gamle bildebøker inne. Heller ikke på den litt mer fjern-Fretexen. Men i dag fant jeg gull på nett.... Håper du også har glede av linken!
Synes slike gamle spillebrikker gir litt gys på ryggen! Vet ikke hvorfor, men får samme følelse av gamle klovnedukker med stirrende blikk.... som blir levende på mørke, gamle loft...

2 kommentarer:

Kardemomme sa...

God morgen :)Så morsomt at du har det samme broderiet. Jeg har spart mitt til en passende anledning jeg også. Egentlig er dette broderiet mye større men jeg ble nødt til å klippe av det meste av den flotte broderte skogen rundt. Var i tvil om jeg skulle sette saksa i det men syntes det passet så godt i fargen at jeg kjørte på..
Jeg har ikke så mange tapeter.
Har funnet en helt herlig rull med gul retrotapet på et loppemarked en gang og dessuten har jeg et par ruller med 50-talls ensfarget grønn og rosa. Arkene på bordet hos meg har jeg kjøpt i diverse hobbybutikker. HobbyNorge i Kongensgate i Oslo har et ganske bra utvalg. Og det samme har Panduro. Jeg kjøper også ruller med fint papir når jeg er ute og reiser. København er et eldorado for papirelskere. Grønlycke har et superutvalg. Ha en fortsatt fin dag! Kardemomm :))

TONE LILENG sa...

Hei Beate, - jeg tenkte å si at jeg prøver meg på en give-away, så titt gjerne innom.

Jeg ser du har mye fint her inne nå. Arkivskap er jeg også svak for, - og jeg har noen kjempedigre tegneskuffer i metall fra Plan & Bygningsetaten, garderobeskap i metall, - og arkivskap med skyvedør i tre og et legeskap fra århundreskiftet med smale hyller og håndskrevne lapper. Der står det Hofte, kne, albu o.l. ;)

Fin link med gamle illustrasjoner du har. Den må jeg titte på. - Og om du trenger nye illustrasjoner, så er det det som er på giveawayen. Til å stryke over på bomull. - Kanskje kan du klippe ut disse og bruke dem til scrapbooking?

www.enfuglianden.blogspot.com