torsdag 3. desember 2009

Metall-skapet mitt:)



Endelig kom jeg meg på nett igjen:) Så her er bilder av metallskapet mitt.

Det er skikkelig ekte fabrikkskap.... Og jeg er litt i tvil om jeg skal ha dem inn som dem er, eller om de skal re-modelleres litt med maling. Hadde ikke vært i tvil om at jeg ville la dem stå uberørt hvis det ikke var for litt småruste poter. Skapet over 30 cm høyde er jeg kjempefornøyd med! Spesielt de taxi-gule stensilbokstavene i toppen. Så spørsmålet er hvor mye rust som er ok før det blir for shabby.... og ikke så chic lenger.

Er det noen av dere som har erfaring med maling/lakking av metallskap? Har sett at Bolina har hatt noen fine, gamle skap i en turkis-nyanse. Usikker på om det er originalt, men det må vel gå å fjerne rust og lakke med Benga-lakk?

Lurer du på hvordan jeg fikk tak i skapene, kan du lese lenger ned i bloggen....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Fin blogg du har;) Blir spennende å følge med på skapet ditt...
Jeg er uten blogg, men innom hver dag på dere andres! Ha en fin kveld videre:)) Klem -Irene-
PS! Er innom Fretex, sørlandsparken jeg og av og til;)

Brigg sa...

Grattis! Lykke:-) Kjempeflott! Jeg fant et forleden på Fretex jeg også. Men ikke med slike flotte tall på!! og ikke dobbelt (som forøvrig er greit siden vi ikke har plass.) Spent på å se hvor og hvordan det ender opp!

Kardemomme sa...

Men gud så lekre!!! jeg falt pladask for de gule tallene!!
Jeg hadde ikke fjernet dem!
Utrolig stilig!!! For et kupp altså!!! jeg elsker jo denne stilen og hadde gjerne kombinert det med både rokokko og annet jeg ;)Men jeg har jo sett sånne i farger også. Ikea har jo noen røde i sin "demokratisk design" serie!
Turkis høres også flott ut.
Blir spennende å se hva du velger til slutt. jeg har dessverre ingen gode tips om fjerning av rust..Kanskje en bilmekaniker har noen gode råd? Gjør det noe at det er rustent forresten?
Ha en fin fredagskveld og takk for titten! Gledet meg til å se og har vært innom deg innimellom :))

Ann Kristin sa...

Hei, ser jo at det er veldig lenge siden dette innlegget, men jeg lurer veldig på hvor du fikk tak i disse skapene, da jeg er på jakt etter nettopp slike selv. Takker for svar.