lørdag 11. april 2009

Påskestemning og symaskin



Mange som er opptatt av gjenbruk for tiden; denne er laget av Tejo Remy for nederlandske Drooog. Så har du tilgang på buntemaskin og litt (mye) avlagte tepper, skulle det vel la seg gjøre? Jeg synes den er kul;)


Her er det påskestemning i heimen; lammelåret ligger i ovnen, eldstemann leker ute i våren, minstemann er på tur og vi får familiebesøk til middag.


Påska så langt har vært mye kos og litt jobbing. Jeg har lagt ferdig gummigulvet på kontoret- scrapperommet (eller det såkalte kunstrommet"!) og nå holder pappa og husbonden på å spikre lister. Lurer du på å legge gummigulv? Ikke vanskelig, bare underlaget er plant som et stuegulv.....


Er ikke denne puta deilig? Den er hentet fra http://amam-projekt.blogspot.com/2009/03/kudde-med-virkad-uggla.html Passer godt med en inspirerende pute nå som symaskinen min endelig sa takk og farvel. Den hadde hinka og hoppa ei stund, så jeg sydde ikke mer enn akkurat det jeg måtte. Mer frustrasjon enn glede, kan du si. Så nå som den har tatt kvelden kan jeg begynne å lete etter en ny. Noen som har noen tips til hvordan man velger symaskin? Har sett litt på Janome easy jeans, den ser solid ut. Men den har ikke så mange dekorsømmer. Det hadde den gamle maskinen, men jeg brukte de ikke overvettes mye, så stengt tatt har jeg vel ikke så stort behov for så mange dekorsømmer.

Har begynt å hekle litt også.... er veeldig nybegynner, men jeg lærer! Med tiden kan jeg kanskje hekle ei ugle som på bildet.

I kveld har jeg tenkt å skru sammen Expedit'en min. Kikket litt rundt på flickr, og fant mange fine organiseringer av Expedit. Her er en fargerik variant :) Min blir nok ikke slik; jeg skal ha bokser og ringpermer og litt pynt i.

Ingen kommentarer: