søndag 12. april 2009

Porselen, igjen..



Ser ut som porselenskicket mitt tar litt av. I dag har jeg fått påfyll av ei stor, fin, gammel ugle jeg fant på loftet i barndomshjemmet mitt, i tillegg til en eldgammel pusekatt og litt annet småsnacks. Skal vise senere, når jeg får tatt bilde. Og jeg som ikke visste om den! Dumpet over den i ei bortgjemt kasse på jakt etter pusekatten jeg visste befant seg i området. Gøy, gøy gøy! Ugla kommer så vidt jeg vet fra farfar og farmor. Får drive litt mer detektivvirksomhet, for verken tante eller pappa visste helt hvor og når den var kommet inn i familien.

I dag er det vel ikke så veldig mange produsenter som lager småsnodigartig porselen; jeg vet vel egentlig bare om Nymphenburg, som bildet av hundene er hentet fra: http://www.nymphenburg.com/en/nymphenburg/index.html
Figurene er tegnet for rundt hundre år siden. Jeg synes de bærer med seg en stemning fra en annen tid.





I tillegg har de jo vært så smarte å hente inn Hella Jongerius; og her er enda ett eksempel på hennes porselen

Men nå skal jeg slutte korstoget mitt for porselen.. Iallefall i denne omgang. Er visst ikke så mange andre som er fascinert, eller?

1 kommentar:

Liv Grethe sa...

Heisann - visste ikke du hadde slike interesser! Finner jeg noe her i Algerie så skal jeg jammen kjøpe noe!