lørdag 7. november 2009

Lykke-funn!


Jeg er skikkelig fornøyd med de siste brukt-funnene mine! Aller mest fornøyd tror jeg at jeg er med globusen min.... har ønsket meg gammel globus lenge, men tenkt at det skal mer enn flaks til å finne akkurat en slik som jeg hadde i tankene. Hihi, er så glad!

Og så broderiene! Hadde aaaaldri trodd jeg skullle KJØPE en brodert klokkestreng. Men er den ikke uimotståelig??
Fuglene er så skjønne...Er veldig glad i fugler! Lengre ned kommer det noen flere fugler jeg samler på. Hadde egentlig tenkt å re-montere den, men nå har jeg blitt venn med smijernet i bunnen. Hva synes du? I utgangspunktet hadde jeg vurdert å klippe fuglene fra hverandre og bruke dem på vesker. Men jeg har ikke hjerte til å klippe ....


Dette er noen av porselensfigurene jeg samler på. Belysningen er elendig. I know. Men november byr ikke akkurat på det beste lyset for fotografering. Og blitz bruker jeg ikke. Eller helst ikke.

Senere skal jeg vise deg flere av funnene mine! I dag fant jeg en tredelt blikk-boks-kasse som jeg skal ha sysaker i. Og en matryoshka. Og så har jeg funnet gamle frimerker jeg har rammet inn. Og objektiver til kameratet mitt! Gamle og analoge, riktignok. Men funker fint med mitt digitale speilrefleks.

Så må jeg huske å legge inn bilder fra de gamle håndarbeidsbøkene jeg fant på jobb. Noen herlig bilder av fargeglade barnebroderier fra 70-årene.

Ingen kommentarer: