tirsdag 10. mars 2009

Barnerommene hos oss






Har tatt noen bilder av barnerommene som er under innredning. Vi har flyttet litt fram og tilbake i huset vårt etterhvert som vi har pusset opp. Nå ligger guttene på hvert sitt rom, men vi tenker å la guttene få "masters bedroom" med balkong.... Vi synes det er koselig å la dem dele rom så lenge det er mulig, og når rommet er så stort blir det heller ikke noe problem å innrede det til to. Leste nettopp at barn som delte rom sto hverandre nærmere enn "eneboere"! Det skader jo heller ikke at vi da får mulighet til ei lita TV-stue i andre etasje;)

Lampa i taket er av dansk design, nærmere bestemt Birgit Østergaard... Her i huset går den bare under navnet putelampa. Link til Birgit Østergaards design her http://www.bodieandfou.com/products.asp?cat=13&subcat=20














Har nettopp funnet en flott, ny butikk her i distriktet; en gammel malerbutikk er overtatt av to unger jenter og de har virkelig tatt inn flotte varer! Kjøpte sengetøy, hyller og ei pute på første turen innom. Tror alt er fra Sebra. Sjekk sebra.name. Butikken heter To i spann. Flott navn! To av de fire hyllene i pakken har jeg fått opp på veggen over senga. "Bokshyllene" var i fire forskjellinge blåfarger, og alle var like fine:)


Her er bildet av puta. Puta er strikka og uglene er hekla. Jeg synes den er skjønn! Nærbilder av puta nederst i innlegget.






Jeg er veldig glad i fargene på det gamle reklameskiltet i metall, derfor er det utgangspunktet for fargevalgene i rommet. Reklameskiltet har vært i min manns familie i generasjoner. Det er vel egentlig svigerinna mi sitt, men hun får aldri hentet det.... Fint for oss! Det sorte skrivebordet og den grå kommoden fulgte alle med huset da vi overtok det for et par år siden. Bordet sto dekket av en plastduk i vaskekjelleren. Jeg trodde det var i elendig forfatning, derfor rørte jeg det ikke før det var gått nærmere et år. Fikk en god dag da jeg skjønte at det jeg trodde var halvråttent tre rett og slett bare var fargen på malingen... Bordet var i god stand. Malte det i blank, svart maling, og nå er det svært anvendelig! Det store fotografiet på metallplate er tatt av Trym Ivar Bergsmo. http://www.bergsmo.no/


Gyngestolen har jeg arvet etter farfar, guttenes oldefar. Tror det er en Thonet-stol. Og teppet som ligger over har mamma strikket. Skrivebordstolen heter Tom Vac og er designet av Ron Arad. En kjempegod stol å sitte i, men litt upraktisk at den ikke kan dyttes inn under bord eller pult.

Det lille skapet over pulten er bruktbutikkfunn. Skapet er laget av ei gammel dynamittkasse. Teksten kan skimtes under den gule malingen.

Her ser du inn til det andre barnerommet, som vi vil ha til loftstue. Kommoden fulgte huset da vi overtok. Lucky me! Linoleumsnittet over kommoden heter "En av dem er min" og var dåpsgave til eldstemann. Det er laget av kunstneren Olga Grimsmo Nilsen. Det er også hun som har laget det andre blidet du skimter på veggen på det øverste fotografiet.Her er link til Olga Grimsmo Nilsen: http://www.gallerigeitodden.no/?page_id=7




2 kommentarer:

Beate sa...

Ojojoj... Jeg skal aldri mer publisere et bilde hvor gardinene henger skjevt, dyna ikke er redd ordentlig, putene i uorden og ellers i det hele tatt:O Og så smurt ut til hele den interiørbloggende verden på forsida til NIB...Ojojoj. Jeg lover.

Anette {foreldremanualen} sa...

Utrolig flotte!!! :-D