lørdag 14. mars 2009

Bilder fra Kari Bremnes-konsert






Her er et kjapt innlegg med noen av bildene fra kvelden konsert med Kari Bremnes. Bildene ble ikke allverdens, siden valget sto mellom god blender eller god zoom. Valget ble litt av hvert, men dessverre ikke begge deler på en gang. Begge deler i samme stykke er så forbaska dyrt...



Men konserten var bra! Dama kan både skrive tekster, lage musikk og synge.. og hun er pen. Blodig urettferdig at noen får alt;) Greide å legge misunnelsen til side og storkoste meg. Elsker å ta bilder, men det er litt frustrerende når du skjønner at hadde du bare hatt litt bedre utstyr, hadde mulighetene for noen blinkskudd vært litt større. (Lov å tro det, iallefall...) Trodde det vare var menn som skyldte på utstyret, hmm.





Da konserten var over, traff vi på noen slektninger av venninna mi; de sto ved utgangsdøra og så ut til å vente på noen. Vi slo av noen ord om konserten og fotografering til salen var tømt, da de forteller at de står og venter på Kari og noen i bandet som de kjenner. Så blir de vinket bak scenen. Og jeg som hadde håpet bandet skulle komme ut til oss;) Følte meg som en groupie i brøkdelen av et hundredels sekund:) Men liker musikken godt; brukte deler av tekstenen fra tidligere album som utgangspunkt til bilder jeg holdt på med i et kunstprosjekt for noen år tilbake. Temaet for prosjektet mitt var å bruke tekster og bokstaver som hovedmotiv i bilder i ulike male og trykketeknikker. Har alltid vært glad i bokstaver og kalligrafi. Tekstbildene jeg jobbet med, ble ofte ikke leselige, eller noen ganger speilvendte. Mulig jeg legger inn noen bilder ved en senere anledning.




Her er et bilde som strengt tatt vel ikke kan kalles helt vellykket, men synes likevel det "har noe" ved seg; i smilet, i fargene eller noe annet jeg ikke helt vet hva er. Kanskje ikke så at bildet ble som det ble når du ser ser hvor langt fra scenen jeg sitter med mitt amatørutstyr;) Uten stativ. Måtte holde pusten for å greie å "sikte" skikkelig med maks zoom, og lene meg halveis over på venninna mi for å slippe å få hodet til den høye mannen foran meg med på bildet. Godt hun kjenner meg godt, for jeg hørtes vel ikke heelt sunn og frisk ut i hodet når jeg sitter slik og puster hurtig for å få igjen pusten...







Ingen kommentarer: