tirsdag 17. mars 2009

Dagens bruktbutikkfunn




Skulle nesten tro jeg har for vane å gjøre funn på bruktbutikker; men det stemmer nok ikke helt. Så vidt jeg kan huske kan mine bruktbutikkfunn telles på tre fingre: dagens lille porselenshund, noen settebokstaver i tre og det gule skapet over pulten på eldstemanns rom. Men i dag gjorde jeg forsåvidt to funn, i tillegg til hunden fant jeg en kul skrivepult fra 50- 60 tallet som jeg skal ha på loftstua. Må bare opp early in the morning i morgen og komme meg på butikken og hente det fram blandt alle overprisede, glorete og utslitte 80-tallssalongene som fyller opp nærbruktbutikken. I tillegg til de utslitte skoene, lekene og noen ganske få funn innimellom. De har forresten noen fine, gamle ukeblader der. Noen som har ideer til hva de kan brukes til? Noen som bruker gamle ukeblader i scrapping?




Orkideene jeg fikk for ikke så veldig lenge siden holder allerede på å avblomtre, så jeg måtte finne fram det det gamle zoomobjektivet mitt og se om jeg kunne få et fint skudd av det. Noen av bildene ble ikke så verst. Objektivet kjøpte jeg sammen med mitt første speilreflekskamera som jeg kjøpte for konfirmasjonspengene. Ganske utrolig at de gamle analoge linsene fungerer med helt nytt speilrefleks :D Dog; motivet bør ikke bevege seg så mye, det er ikke autofokus når de gamle linsene er på. Så blir ikke mange bildene av de små, håpefulle uten autofokus... unntatt foran barne-TV og Wii!


Her er forresten lampa storebror valgte når han fikk velge fritt i lampebutikken; synes han gjorde et godt valg, jeg.


Som du kanskje ser har han "moderert" den selv; da han så at det var ei ordentlig tesil som dannet øynene og snabelen, tok han den av, sprang ned og byttet den ut med den bulkete tesila i kjøkkenskuffen. Slik har det seg at det er ei Oligo-tesil på kjøkkenet hos oss.

Ingen kommentarer: