mandag 30. mars 2009

Jomfrutur og ilddåp.



Jeg har aldri kjørt med tilhenger før. Heldigvis har jeg en mann som er stødig bak rattet og tar seg av all tinghengerkjøring som skal utføres. Inntil nå. Jeg bare måtte en tur til IKEA for å handle inn skap og hyller til den nye kontoret vårt. Nå kunne vi jo bare reist sammen, tenker kanskje du, men ikke med barna... Nei. Og ungene er på en måte ikke helt innkjørt når det gjelder bortesoving og denslags luksus. Dessverre.

Sist gang mannen i huset kjørte til IKEA med henger og handleliste ble resultatet begredelig. Mildt sagt. Sofaen som så fin ut i katalogen, ble alt for stor og dominerende i stua. Ikke synes jeg den er god å sitte i heller. Setet er alt for dypt. Men for all del; Tyløsand er ikke helt krise. Det var derimot seksjonsmøblementet han kjøpte til flatskjermen. Vel; jeg skrev handlelista, men jeg hadde ikke kjøpt møblelet med meg hjem om jeg hadde sett det "live". Mørkt, stort, ruvende og alt for mye følelse av sigar og konjakk. I tillegg hadde han egne kreative ideer om hva han hadde lyst på i stua. Jeg legger ut salgsblogg senere..

Nå høres jeg rimelig misfornøyd ut med IKEA; det er jeg IKKE. Jeg er stor fan av IKEA og gleder meg stort til de kommer til Kristiansand om 21 måneder. Ja, jeg har nedtelling;)

Så nå måtte mor selv til pers. Litt øvelseskjøring ble presset inn i programmet. 5 minutter rygging på en parkeringsplass (største i bygda....) og så ble maset om barne-TV i baksetet intenst nok til at all konsentrasjon forsvant. Og Mor er klar for 50 mil med henger....

Yr.no meldte litt skiftende vær; joda, de nevnte til og med sludd. Men ikke SNØSTORM! Turen til IKEA gikk storveis, handlingen likeså; til og med pakkingen av to tonn flatpakka på åpen henger med presenning og snøring gikk over all forventning, rygging- parkering som en drøm. Men hjemturen!? Vi hadde kjørt i 5 minutter når det skyer til, begynner å snø og bli skikkelig mørkt. Veiene blir ikke brøytet og kun smale dekkspor viser veien videre. Sikten lik bittelite og stemningen trykket og ørlite grann nervøs....Strekningen Sandnes - Kvinesdal er jo praktisk talt ubebebodd! I tillegg hadde til og med bensinstasjonen slukket lyset da vi kom: Earth hour. Vi følte oss litt forkomne langs E39 en vinternatt i mars. Skal innrømme at jeg var veldig letta da vi nærmet oss Mandal og hjemlige trakter.

Nå er stemingen meget bedre! Etter en slik jomfrutur tar fruen hengeren til hvilket som helst loppemarked det måtte være, om det måtte passe husbonden eller ei!

Jeg fikk ikke tatt noen bilder på selve turen, dessverre. Da hadde jeg nok med mitt.

5 kommentarer:

Janne sa...

og denne damen er glad for at du tok turen til ikea - nå kan jeg sitte behagelig ved laptopen på nyinnkjøpte barstoler :)

Beate sa...

Det var bra! Tenkte å ta turen bort for å kikke, men jeg følte meg litt utlada, kan du si. Turen på lørdag og 14 små og store til søndagsmiddag, full pakke i dag også; vel, det ble med tanken...

Solveig sa...

hei hei!
kommer innom fra tips du sendte til loppis på nib. HERLIG blogg du har!! her skal jeg kose meg litt, bruker bilder også - kommer i kveld om skrivebordet eller porselensvasen. herlig herlig!

La luz del norte sa...

Så flott at du gjorde det!!! Det må jo være en seier! Jeg skulle også lært meg å kjøre med henger. Nå fikk jeg skikkelig inspirasjon. Har nok av ting i vår, men det skal jeg jammen sette opp på mål-lista mi for sommeren/høsten. Ha en fin kveld!

Beate sa...

Hei Solrosa!
Jepp, vokste noen hakk på den turen:)

Tror ikke du har åpnet for kommentarer på siden din.... Jeg fikk iallefall ikke gitt deg tilbakemelding der.