lørdag 21. mars 2009

Tema-teak





Her har skrivepulten kommet i hus, men ikke på plassen den skal stå. Loftstua er ikke klar enda, så skrivebordet får greie seg med en midlertidig plass. Sånn er det egentlig med ganske mange rom her i huset; når vi pusser opp et, blir det forskyvninger og midlertidige løsninger i flere andre som..




Liker så godt den gule sennepsboksen; skal innrømme at den ble kjøpt mest på grunn av emballasjen. Bak boksen og blekket står det noen gamle settebokstaver i tre. Noen som vet hvor jeg kan få tak i flere? Takker og bukker for tips om alle slags gamle bokstaver!





Denne kjøpte jeg på Villvinmarkedet i Risør i fjor. Linda Lothe står bak. Kruset kan brukes til både latte, penner og blomster. Kjekt!
Kikket litt rundt på bloggene jeg liker og fant dette bildet hos madebygirl.blogspot.com. Jeg liker gammel teak, jeg! Heldigvis har jeg flere gode emner liggende på loft og i kjelleren. Det er i grunnen bare flaks at jeg ikke kvittet meg med et par skjønne skjenker i teak for noen år siden...



Dette er stolen jeg vurderer å kjøpe til, eller tilsvarende med stålunderstell. Velkjente plastic chair fra Eames for Vitra. Vurdere å kjøpe disse til spisestua også, selv om de snart blir regnet som designklisjeer;)?

Ellers hadde det vært fint med en klar akrylstol også. Vi får ta en tur på Nettet og kikke, tror jeg!





4 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Utrolig flott pult! En slik kunne jeg absolutt tenkt meg! Har sett noen lignende, men har vært litt usikker fordi jeg trenger litt plass til å oppbevare ting og tang...

Men nå ombestemmer jeg meg kanskje! ;-)

mi-rachel sa...

takk for besøk på bloggen min.
du ser ut til å ha en spennende blogg. kommer gjerne igjen!

Anonym sa...

Hei!
Fin blogg, første gang innom idag, men kommer gjerne innom igjen!

Du spurte etter hvor man kan få tak i slike trebokstaver. Dette er jo gamle trykkebokstaver, og du kan by på slike på e-bay.

Beate sa...

Ja, såklart! E-bay må jeg forsøke :)